Commerciële Vaardigheden
Een goede verkoper is een alleskunner

Veel mensen krijgen de kriebels van het woord ‘Verkopen’. Zo associëren sommigen het met opdringerigheid, het pushen van een gedachtegang, product of dienst. Er kleeft agressie aan: een verkoper praat teveel, luistert niet of nauwelijks en is behept met hebzucht. Wij herkennen ons hier niet in. Sterker nog, het staat haaks op onze normen en waarden.

De functie ‘Verkoper’ dekt de lading niet als we spreken over de verkoper van vandaag. Een verkoper is luisteraar, observant, participant, adviseur, probleemoplosser, leverancier en samenwerkingspartner. Je zou bijna kunnen zeggen dat het daadwerkelijk verkopen een bijkomstigheid is. Uiteraard bekleden ‘Verkopers’ deze veelomvattende functie om ook daadwerkelijk te verkopen, echter we benaderen dezelfde persoon nu met een andere zienswijze: Een verkoper voegt iets toe, in plaats van dat hij iets afneemt.

Onderwerpen

Deze training bestaat uit 4 interactieve dagen waarin theorie en praktijk elkaar afwisselen. Tijdens de training worden klantspecifieke onderwerpen behandeld om zo een realistische situatie te schetsen.

Deze praktijkgerichte training geeft antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe wordt de gemiddelde verkoper gezien?
  • Hoe wordt de gemiddelde verkoper behandeld?
  • Hoe zorg je ervoor dat je als verkoper serieus wordt genomen?
  • Hoe scoor ik een afspraak middels telefonische acquisitie?
  • Hoe win ik zijn of haar vertrouwen?
  • Hoe behoud ik gelijkwaardigheid in het gesprek?
  • Hoe achterhaal ik de koopmotieven en behoeften?
  • Hoe ga ik om met bezwaren en beweringen?
  • Welke vragen en gesprekstechnieken zijn er?
  • Welke techniek zet ik wanneer in?
  • Hoe verkoop ik de prijs?
  • Hoe ga ik om met vragen als korting?
  • Hoe  en wanneer sluit ik een verkoopgesprek af?
  • Hoe waarborg ik concrete opvolging?

InCompany; niets dan voordelen. 

  • de trainingen vinden plaats op een door u gekozen locatie
  • de cursisten hoeven niet onnodig lang te reizen en reiskosten worden vermeden
  • aantrekkelijke tariefstelling bij inkoop van training(en) voor meerdere cursisten tegelijkertijd
  • uw medewerkers worden in groepsverband opgeleid waardoor uniformiteit in aanpak, werkwijze en jargon wordt gewaarborgd
  • deelnemers zijn bekend met hun medecursisten waardoor de interactie optimaliseert
  • organisatiespecifieke praktijksituaties kunnen worden nagebootst

Uw wensen en budget:
Ons uitgangspunt

Greywoods staat voor transparantie en maatwerk in optima forma. Dit betekent dat alle trainingen modulair zijn in te richten op basis van uw behoeften. Belangrijk bijkomend voordeel is dat u dus enkel betaalt voor hetgeen u afneemt.

Praktische informatie

  • 4 dagen training
  • 1 opfrisdag
  • Maximaal 8, minimaal 4 deelnemers
  • VMBO of hoger

Programma Commerciële Vaardigheden:

Het vak Verkopen
Voorbereiding
Cold calling
Houding & Gedrag
Communiceren
Koopmotieven
Bezwaartechnieken
Structuur verkoopgesprek
Prijsverkoop

Gerelateerde training(en)

Bekijk onze andere salestrainingen.