Employer Branding en het belang van een sterke Employee Value Propostion

Meer dan de helft van de kandidaten geeft aan niet te willen werken voor een bedrijf met een zwak imago. Zelfs niets wanneer hier een hoger salaris tegenover staat. En ook aantrekkelijke secundaire voorwaarden, carrière mogelijkheden en een prettige werkomgeving zijn niet meer voldoende om talent te binden en te (blijven) boeien.  Vandaag de dag gaat het namelijk ook – en steeds vaker vooral- om de beleving, persoonlijkheid en waarden van het bedrijf. Wat maakt het dat jullie organisatie aantrekkelijk is om voor te werken? Met andere woorden: Wat is jullie onderscheidend vermogen als het gaat om goed werkgeverschap?

Waarom een EVP?

Doeltreffende Employer Branding is gebouwd op een sterk Employee Value Proposition. Dit is niet alleen noodzakelijk voor het aantrekken van nieuw talent, het borgt ook retentie van de huidige medewerkers en het wekt vertrouwen bij klanten en partners. Het werkt door in alle lagen van de organisatie, zorgt voor minder verloop en een flinke kostenreductie.

‘Your brand is what people say about you when you’re not in the room.’
– Amazon Founder Jeff Bezos 

Zou jij zaken doen met jezelf?
En nog belangrijker; waaróm?

Probeer deze vraag voor jezelf te beantwoorden zonder generieke termen te gebruiken zoals flexibel, gemotiveerd en gedreven. Wat maakt jou nou écht anders dan al die andere potentiële werknemers? Wat is jouw absolute meerwaarde, jouw onderscheidend vermogen?

Wat is jouw onderscheidend vermogen en hoe heb je deze vertaald naar een concrete winstbelofte?

De kracht van jouw onderscheidend vermogen bepaalt voor een heel groot deel jouw persoonlijke succes. Om niet langer af te vallen maar op te vallen, is het noodzakelijk dat je jouw meerwaarde kunt definiëren. Deze winstbelofte moet je niet alleen waar kunnen maken maar moet vooral ook aansluiten op de behoefte van de organisatie waar jij werkt.

‘Be yourself, everyone else is already taken’
– Oscar Wilde 

Persoonlijke begeleiding van werk naar werk en alles wat er tussen zit.

Offboarding is minimaal net zo belangrijk als onboarding. Het zorgt voor Ambassadeurs en draagt bij aan een sterk Employer Brand. Daarom staat de behoefte van de werknemer centraal en is het Outplacementtraject maatwerk. Op constructieve wijze help ik de werknemer met opstellen van Persoonlijk Portfolio wat bestaat uit een uniek vormgegeven CV, een videosollicitatie pitch en een optimaal LinkedIn profiel. Samen schrijven we open- en gerichte sollicitatiebrieven en vinden we passende vacatures via de Boolean search techniek.

Het onderscheidend vermogen vertaald naar een concrete winstbelofte voor de nieuwe werkgever.

De kracht van jouw onderscheidend vermogen bepaalt voor een heel groot deel het persoonlijke succes van de werknemer. Om niet langer af te vallen maar op te vallen in het sollicitatieproces, is het noodzakelijk dat de medewerker zijn of haar meerwaarde kan definiëren. Het achterhalen van het onderscheidend vermogen vormt de basis van het Outplacementtraject.

‘Be yourself, everyone else is already taken’
– Oscar Wilde 

Wist je dat…

  • … 50% van de kandidaten aangeeft niet te willen werken voor een bedrijf met een zwak imago – zelfs niet wanneer hier een hoger salaris tegenover staat
  • … maar liefst 80% van de leidinggevenden zegt moeilijkheden te ondervinden met werven, boeien en binden van medewerkers door een gebrek aan een goed Employer Brand
  • …80% van de werknemers de organisatie specifiek verlaat vanwege de bedrijfscultuur
  • … 96% van de mensen het belangrijk vindt dat hun persoonlijke normen en waarden overeenkomen met de bedrijfscultuur en bijdraagt aan het werkplezier